lørdag 5. september 2009

Og hva fant vi på loppemarked i dag





























I dag var den store loppemarkeddagen og jeg hadde funnet en plass i køen ca 10 minutter før åpning. Der så jeg også mine kollegaer som for sikkerhets skyld hadde møtt opp et par timer tidligere (din skyld Anders :)).







Og hva fant jeg, en nydelig engelsk kopp til te , og seks vakre fruktkniver flat rose. Det vakreste sølvmønster jeg vet.

Og hva skuet mitt øye der borte på det lange bordet, med alle de fineste tingene, de som var priset ferdig på forhånd. Jo,et nydelig Arden fat fra Figgjo. Skikkelig stort var det også. Arden er en favoritt,både pga den fine rødfargen og det morsomme mønsteret.


En sjelden liten skål Tulipan ,design Inger Waage fra Stavanger flint, fant jeg også, men den tenker jeg min gode loppekompis i Skien vil ha. Og to nydelige Clupea skåler var med i samme kjøp.


Plutselig så jeg to søte figurer som sto og ropte på meg og jeg inviterte de med.


Legger også ved bilde av to små kurver ,en til vin og en til sopp.Kanskje de kommer under juletreet til en eller annen til jul, fylt med noe godt. Jeg kjøper veldig ofte kurver av alle slag på loppemarked . De er veldig fine å gi bort i gaver, fylt med diverse småsaker.


Så loppemarked er fremdeles topp. Kanskje vi skal lage en award om fine loppefunn.


1 kommentar:

  1. Hei og takk for sist! Veldig mange flotte lopper du fant!! Du har virkelig et trenet øye der, det må jeg si! Men når det er sagt, så kan du jo også snart åpne eget utsalg, har jeg forstått! Hm... Award om fine loppefunn, er ingen dum idè.. ;-) ...og ja, det var Anders sin skyld at vi stod der og blomstret to og en halv time før dørene åpnet... Du hildrande...

    SvarSlett