mandag 24. august 2009

Drømmen om en barbiedukke




Da jeg gikk i 1.klasse var den store drømmen min å få en ordentlig barbiedukke. Og til slutt ble drømmen virkelighet. Riktignok ble ikke drømmen 100 % oppfylt, for barbiedukken jeg fikk hadde kort , rødbrunt hår og ikke langt lyst slik jeg ønsket meg. Men de fine klærnehun hadde på seg oppveide en del av skuffelsen. Sort smal kjole og nydelig brun kåpe med skinnkrave. Jeg lekte med barbie i mange år, særlig sammen med Tertit min beste venninne. Vi satt ute i trappen opp til loftet i labohuset jeg bodde i og storkoste oss i Barbie verdenen vår. Men mest moro var det å leke med Beate, for hun hadde bodd i Amerika og hadde både egen barbie koffert full av klær på hengere og en Ken dukke. Gikk det av å komme nærmere himmelen.


På søndag fant jeg en bok med mønster til barbieklær.Her var det mye flott både til Barbie,Ken og Skipper. Morsomme klær fra 80 tallet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar