fredag 21. august 2009

Bjørn Wiinblad







Jeg er begeistret for den danske kunstneren, Bjørn Wiinblad 1918-2006. Både porselenet, tegningene og keramikken hans er fantastisk.Fargebruken , motivene og den velkjente streken hans er lett å kjenne igjen. Han er fremdeles ganske lett å finne på loppemarkeder og i bruktbutikker og ikke minst på nettet. Særlig på det svenske nettstedet Tradera ,men også på QXL der jeg selv har en liten butikk.Mitt navn der er Glassmagasinet. Disse tre plattene kjøpte jeg i sommer på en antikkmesse i Sverige og de heter MORGEN-MIDDAG-AFTEN og de symboliserer både dagen og livet.



1 kommentar:

  1. Heiii! Næmen så toppers å finne sjefen sin her! Velkommen inn i Blogglandia! Jeg lover at du finner mye spennende her inne! Ønsker deg en fin helg - og jeg følger med deg videre, vet du! Klem

    SvarSlett